Simon en Karen fietsen naar Denemarken

Luie dag bij Haderslev

Vandaag even 'niks'. Uitslapen, nieuws ed lezen, info over de omgeving lezen, games doen, puzzels bedenken voor D&D campaign (Simon), koffie, opa's en oma's bellen, lunch, nog meer telefoon. Er vallen enkele drupjes regen, verder bewolkt met een zon die je wel voelt, maar niet ziet. Het zonnepaneel ziet hem wel, er wordt een powerbank een klein beetje door opgeladen. Ik ga even naar de Netto supermarkt die vlakbij is voor alvast Simons ontbijt en lunch voor morgen.

Om 17 de stad in. Door wat mooie oude straatjes naar het havengebied(je) aan de oostkant van de stad waar de rivier richting zee loopt. Er is daar een oude silo die mooi is beschilderd en deels een klimmuur blijkt te zijn. Onder een grote koepel ("streetdome") is een skatebaan waar een paar jongens met stepjes over schansen springen. Ziet eruit als een geweldig gebied voor jongeren. Even verderop is een klein horecagebied met streetfood en barretjes, maar helaas is alles nu dicht.

Wij gaan terug naar het centrum via een mooi vrijliggend fietspad dat door het hele centrum loopt. Rondje om de kathedraal gemaakt, is helaas niet open. Op een pleintje er vlakbij is een restaurant dat Simon online al had uitgezocht. De bediening laat ons wat aan ons lot over, maar het eten is ok. We kozen als toetje beide iets waarvan Google translate zei dat het 'ouderwetse appeltaart met verkruimelde bitterkoekjes' was, maar dat bleek een soort appelcompote. Wel heel lekker!

Als we buiten komen schijnt zowaar de zon en we fietsen nog een extra rondje, door een parkje met veel ruiende grauwe ganzen en naar de grote kazerne. Mooi gebouw, helaas met een hek ervoor. Ik maak een foto door het hek, maar er komt meteen een soldaat met enorm geweer uit een hokje. Ik gok "je mag hier zeker geen foto maken?". Inderdaad. Ik laat zien dat ik hem verwijder. Ondertussen had Simon er ongemerkt ook al 1 gemaakt... Kan me niet voorstellen dat er iets op staat wat niet had gemogen.

Terug bij de tent gaat Simon al snel lekker liggen en ik blijf nog even buiten zitten. Niet lang, want er zijn midges! Kleine mugjes die groots steken. Ze hebben voorkeur voor mijn haar en mijn gezicht. Dan is het fijn dat ik binnen in de tent kan gaan zitten! Een tijdje later begint de al voorspelde regen. Hopelijk is het morgen niet al te nat, we willen weer fietsen.

Reacties

Reacties

Laura

Superleuk dat jullie weer zo'n fietstocht ondernemen! Ik had het afgelopen week een beetje te druk om alles mee te lezen, maar ik probeer het op een rustiger moment nog wat beter te bekijken. Mooi foto's ook weer!

Karen Blaakmeer

Dank je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!