Simon en Karen fietsen naar Denemarken

4e fietsdag - Bremen, Worpswede - 59 km (cum 269)

Rustige start, half 10 weg. Door verrassend groen gebied tussen voorsteden naar het centrum van Bremen. Lopen rondom de pleinen bij de Dom, het oude raadhuis en het standbeeld van Roland (beide uit begin 1400!). Dom in geweest. Groot. Drukte bij de Bremer stadsmuzikanten. Vlakbij koffie met de eerste Duitse 'Kuchen', mmm. Via mooie route door oa vele 'fietsstraten' en fietspaden de stad weer uit. Voor de zekerheid wat nieuw bandenplakspul gekocht nadat we door glas fietsten, maar tot nu toe gaat het goed. Wel de achterbanden goed opgepompt. Blij met het nieuwe fietspompje (met voetklem, drukmeter en horizontale handgreep).

Volgende doel is Worpswede, aangeraden door mijn oom Frank en mijn ouders. En kunstenaarsdorp uit begin 1900 en woonplaats van oa Paula Modersohn-Becker. Helaas waren op maandag de meeste musea dicht, dus we hebben het gedaan met de vele kunstwerken langs de wegen, de informatie bij de touristinfo en de aantrekkelijke aanblik van het groene dorp. Op een bankje in de zon wat broodjes gekregen die we onderweg kochten bij een Edeka.

In Worpswede bepaald naar welke camping we zouden gaan. Het werd die in Wilstedt. Bevalt meteen goed, geen gedoe met registreren, gewoon €20 betalen, plekje gewezen en klaar. Er is een overkapping die we mogen gebruiken en ook een picknicktafel. De gratis goede wifi en douches maken het compleet, deze is er 1 om te onthouden.

We zetten weer in ongeveer 15 minuten ons kamp op. Daarna gaat Simon douchen en pomp ik lucht in de matrasjes. We krijgen al weer een goede routine. Ik leg vast wat powerbanks aan de lader in het toiletgebouw. Het is hier erg rustig, ik durf ze wel te laten liggen.

Simon kookt, bonen met tomaten en mais en een kruidenmengsel dat hij thuis al heeft gemaakt. Lekker! Het biertje smaakt ook weer goed.

Na afwas en douchen blijf ik even binnen in het toiletgebouw om dit te schrijven. Ondertussen is de regen begonnen die ws de hele nacht zal vallen. Mogelijk morgen voor het eerst de tenten nat inpakken. We zullen zien!