Simon en Karen fietsen naar Denemarken

1e fietsdag - Via Assen (trein) naar Neulehe - 6 + 77 km (cum. 83 km)

Voor ik begin: ik ben zo vrij geweest om de mailinglist van vorig jaar te kopiëren. Mocht je er geen behoefte aan hebben om dit jaar updates van ons te krijgen, schrijf je dan gerust uit!

Vandaag de eerste fietsdag!

De afgelopen dagen hebben we op basis van de paklijst van de tocht naar Praag alle spullen bij elkaar gezocht en ingepakt. Nog wel een nieuwe fietspomp en compressiezak voor kleding gekocht en een paar weken geleden al een nieuwe tent. Eentje waar ik vorig jaar al eens verlekkerd naar had gekeken: een tipi (Bach Wickiup 4) waar we binnen kunnen zitten als het regent. Zeer lichtgewicht (2,6 kg), weinig zwaarder dan het kleine tentje dat ik vorig jaar mee had. En het scheelt nu dat we geen tarp mee hoeven. Simon heeft nog wel dezelfde kleine tent als vorig jaar.

Vanochtend alles op de fietsen gedaan. Simon gaat weer op zijn goede stadsfiets (met 8 versnellingen) en ik ga op mijn nieuwe tourfiets (die wel dezelfde is als vorig jaar!). Toen was hij nog geleend, nu is hij van mij! Loes kocht zelf een nieuwe fiets en wilde mij deze Koga traveler wel op mijn verjaardag geven. Daar had ik heb problemen mee :-) . De fietstassen kregen we van Marianne en Sjoerd die zelf andere kochten. Wat een luxe, ook voor ons!

Om 9u15 vertrokken, uitgezwaaid door Henk en Bastiaan. Eerst naar het station, we gaan namelijk met de trein naar Assen. Omdat we inmiddels al 3x een route tussen Groningen en Neulehe hebben gefietst, willen we nu wel eens wat anders. Iets zuidelijker, bij Sellingen de grens over.

In Assen bij een Spar koffie voor nu (voor mij) en wat eten voor de lunch. Simon een bak rundvleessalade, ik een broodje en een koek. Dat eten we op na 25 km, bij Gasselternijveen.

Het fietsen gaat lekker, maar de benen en billen geven na een km of 40 wel wat signalen af dat ze dit zware werk niet meer gewend zijn. De lichte tegenwind is ook jammer. Maar de zon schijnt, de enige regenbui die valt duurt slechts enkele minuten en eigenlijk gaat het ook best vlot!

Voor 17u zijn we bij Marion in Neulehe. Oude hond Sammy begroet ons als oude bekenden. Leuk om hier weer te zijn! Marion is niks veranderd en we voelen ons thuis. Koffie/thee en koekjes in de tuin en gesprekken over reizen, filosofie, geschiedenis, politiek. Simon mag dit jaar voor het eerst stemmen en moet nog kiezen waarop. Goed onderwerp.

Douche was ook fijn.

Net als vorig jaar wilde Simon weer graag voor Marion koken. Hij heeft gister twee gerechten uit het boek Simpel van Ottolenghi voorbereid. We hoefden nu alleen nog maar tortilla's te vullen met het al bereide lamsgehakt en die te bakken en de bloemkool tabouleh vanuit de transportzak in een schaal te doen. Heerlijk!

Nog wat kletsen, Simon laat nog wat foto's van onze reizen van vorig jaar zien. Marion heeft ook veel gereisd en lang in de VS gewoond, boeiende verhalen.

Tegen 22u naar bed, ik schrijf toch maar meteen dit stuk. Helaas lukt het om onbekende reden niet meer om mijn camera te verbinden met mijn telefoon, dus er zullen (vooralsnog) alleen telefoon foto's op de site komen.

Reacties

Reacties

Cora

Wat leuk, Karen, dat je weer met een zoon op pad bent en er weer een verslag van maakt. Leuk om met jullie mee te reizen. Veel plezier op jullie tocht!

Klaas Dijkstra

Leuk om jullie te volgen. Dappere peddelaars🤗🤗

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!